donderdag 28 augustus 2014

Niet stil gezeten.......

Al een tijdje liep ik  te zoeken naar een mooie aanbieding van trostomaten om een aantal weckpotten te vullen met tomatensaus. (zonder toevoegingen!)
Uiteindelijk heb ik ze voor 0,75 cent per kilo kunnen kopen.






Aan de slag ermee!  Toen ze uit de weckketel kwamen zag ik dat ik vergeten was om citroenzuur aan het water toe te voegen zodat er een kalklaagje op de potten zit.  Heb een teiltje met warm water gemaakt en daar citroenzuur in opgelost en pot voor pot afgeboend. Helemaal schoon!  Staat natuurlijk veel mooier in de voorraadkast.



Via bookdepository heb ik een boek besteld over wecken (canning). Geweldig leuk boek waar helaas geen foto's in staan maar wat wel boordevol info staat. Nuttige info in een handig ringband-boek.
Wat ik niet wist is dat de schrijfster een leuk blog heeft:

http://georgiaplainandsimple.blogspot.nl/






 Op onze facebookpagina:  "wecken is hip"  kwam een recept langs van lemon curd.
Hup de keuken in gedoken en voila!  Heerlijk.
Het is zo'n leuke facebookpagina, wel besloten dus eerst even aanmelden, maar boordevol recepten en tips van leden.




 Het project :  "randje per week" is ondertussen al een hele lap geworden.  Het lukt me nog
steeds om ze keurig elke week te maken.




Met het project:   "huisje per maand" ben ik ook bij.
Augustus is af.


Er zijn ook een paar sokken van de naalden gegleden, nr. 99.
Ze zijn voor de biologische groenteboer. Gebreid met Regia Allround Color 04969.


Van een vriendin kreeg ik een hele oude streng sokkenwol van Scheepjeswol  invicta 85% wol 15% polyamide. De streng weegt 100 gram en het aantal meters staat er niet op maar ik vermoed dat het ruim voldoende is voor een paar sokken maat 44 op naalden 2,5. Ik denk dat deze streng heel snel een bol wordt en na verloop van tijd een paar sokken!
Juist die hele oude sokkenwol vind ik zó leuk, ik hoop dat ik ooit een streng echte "Sajet" sokkenwol tegenkom (nee, niet in een museum), wat zou ik daar graag een paar sokken mee willen breien.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten