zondag 27 april 2014

Affo's en W.I.P.

De eerste Affo zijn een paar sokken voor manlief. Ondertussen heeft hij al 27 paar te pakken en heb ik  totaal al 97 paar gebreid (194 sokken!). Vind het nog steeds leuk en een fijne therapie voor mijn handen.  Deze zijn gebreid van Meilenweit Merino, fijne wol. Op de foto lijkt het of de rechtersok wat donkere strepen heeft maar dat is in het echt niet zo, zal wel lichtinval zijn.





De volgende  is een borduurwerkje wat in het "Borduurblad" nr. 59 stond. Het patroon schreef kralen voor maar ik heb het geborduur met DMC.
Het formaat heb ik iets aangepast omdat het in een frame komt.



De W.I.P. is het randje per week, voor deze week zitten ze er weer op. Gisteren, op Koningsdag, heb ik het oranje randje geborduurd. Vond de kleur lekker toepasselijk.  Totaal wordt er 1.90 mtr volgeborduurd en we zitten nu op 53 cm.



3 opmerkingen:

  1. Mooie sokken weer. Je borduurwerken zijn ook prachtig. Leuk dat oranje randje, een herinnering aan de 1e koningsdag. Fijne middag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige projecten weer! Maar wat een ''kleurloze'' sokken voor Ton?! Ik dacht dat hij juist van de kleurtjes was...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Annemieke, ik ben ook gelijk met een paar donkerblauwe bezig en dan zijn deze "lichte" een welkome afwisseling. Hij zou ze zelf nooit uitgezocht hebben maar gaat ze wel dragen hoor (hihihi).

      Verwijderen