maandag 14 april 2014

Het lijkt wel of ik geen sokken meer brei........


Gisteren met manlief op de fiets naar "het Lingebos" geweest, er was daar een "Lentefair" bezig waar we wel naar toe wilden. Na afloop in het Lingebos op een afgezaagde boom zitten picknicken en genoten van de zon en de natuur. Bij thuiskomst hadden we 53,05 km weggetrapt. (ik ben toch zó blij met mijn e-bike, op de turbo stand tegen de wind in!)



Mijn randjes van deze week zijn ook weer af, gelukkig niet al te moeilijk deze keer.




Met de meeuw ben ik even gestopt, er is duidelijk kleurverschil tussen de foto en bijgeleverde
garen. Eerst maar even aan zoonlief laten zien, misschien vallen de kleuren hem tegen.



De cake is gelukt! Ik bak hem in de wonderpan op een petroleumstelletje.
Heb de boter zachtjes laten smelten en alles op kamertemperatuur toegevoegd.
Electriciteitsverbruik:  1 eetlepel lampenolie!


4 opmerkingen:

  1. Zozo wat een eind!! Heerlijk hoor!! Hmmmm misschien moet ik ons petroleum stel ook eens werkend maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker tochtje. Ik vindt de kleuren juist heel natuurlijk, althans op de foto die ik er van zie. Mooi wordt het. Heerlijk die cake. Ik doe momenteel een beetje aan de lijn dus niet snoepen. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drukkerijen van borduurpatronen hebben de misselijke gewoonte de kleuren "aan te passen" zodat het "mooier" oogt. Eigenlijk vind ik dat de pakkettenuitgever daar een stikje voor zou moeten steken. Is een cake uit een wonderpan nou echt lekkerder dan eentje uit een langwerpig blik uit de oven? ik ben nog steeds op zoek naar eenwonderpan, maar in kringlopen liggen ze nooit en op rommelmarkten ook niet, dus dat wordt ma rk t place of een of andere baai, want mijn moeder bakte de lekkerste caken daarin, gewoon van zelfrijzend bakmeel. Wat een energiebesparing ook, een eetlepel pietereulie en ik denk dat het langzamer garen de betere smaak geeft. Rienie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, misleidend is het. Gelukkig heeft zoonlief het goedgekeurd en kan ik vrolijk verder gaan
      Toevallig zag ik gisteren bij ons op de rommelmarkt een nagenoeg nieuwe wonderpan. De man vroeg 10,00 euro , niets te veel maar ik had er al een. Je kan het dus treffen. De cake smaakt inderdaad veel beter, minder droog.

      Verwijderen