vrijdag 28 februari 2014

Van alles wat ...


Afgelopen woensdag hadden wij onze jaarlijkse Ledenvergadering van Quiltvereniging de Lingelappers in Gorinchem. Ik heb 2 x 3 jaar penningmeester mogen zijn en volgens onze Statuten heb je dan de maximum tijd er op zitten. Als blijk van dank heb ik als afscheidskado een VVV bon gekregen die ik ga besteden aan iets moois.  Er is ook een lid wat ontzettend attent is naar aftredende bestuursleden (en ook attent naar onze zieken), dank je wel voor je "dank je wel" Rieteke!



Op de Facebook pagina van "Randje per week" komen de mooiste borduurwerken voorbij en ik ben eens met mijn fototoestel het huis doorgelopen....

Ik heb bewondering voor de manier van leven zoals de Amish people dat doen. Heel wat jaren geleden (ik denk ondertussen wel 20 jaar) heb ik deze miniquiltjes gemaakt en manlief heeft het borduurwerk gemaakt wat in de grotere quilt zit.
Ik vond het leuk om dat borduurwerk in een quilt te verwerken, we wisten alleen niet dat borduurwerk uit kan gaan zakken. Het geheel is met spelden "gefatsoeneerd" en eigenlijk vind ik het nog steeds leuk om het zo te zien hangen. De 9-patch rand die in het borduurwerk zit heb ik ook in het quilt terug laten komen. De Amish kleertjes heb ik ooit bij een quiltwinkel in het hoge noorden gekocht.



Hier het borduurwerk nog even van dichtbij, patroon is van Linda Myers.

Manlief heeft ook ooit een trouwlap gemaakt, het was een pakket maar ik weet niet meer van wie.
Het borduurwerk heb ik  " ingelijst" in een coupon gordijnstof die toevallig exact dezelfde kleuren hebben.




Dit borduurwerk heb ik zelf gemaakt, 20 jaar geleden!
Er hoort nog een muziekantje in te zitten maar dat heb ik veranderd in onze initialen (zou ik nu niet meer zo doen natuurlijk).

7 opmerkingen:

  1. Op Facebook zag ik de link naar je blog, wat een mooie dingen heb jij en je man gemaakt. Ik vind het borduurwerk van Linda Myers echt prachtig. Ik ga straks eens even googelen waar het patroon te koop is. Dan kan dan ook weer op mijn verlanglijstje met "ooit te doen". Heerlijk he zo'n hobby?
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals mijn reactie, want de vorige staat er niet bij.
    Schitterend, wat jij en je man gemaakt hebben. De patronen van Linda Myers vind ik persoonlijk ook heel erg mooi. Ben er met één bezig, maar wil deze zeker ook gaan maken. Zoals je het hebt verwerkt in de quilt, gewoon om te kwijlen, zo mooi.

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg die quilt met dat borduurwerk erbij. Iets voor de show en tell volgende maand?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel voor de complimenten, momenteel borduurt manlief niet omdat hij het spinnenwiel heeft ontdekt. Ik ga dan weer wat van zijn spinsels breien. Heerlijk hoor zo met z'n 2en, we zijn ook graag samen. Rian, ik heb hem al eens een keer meegenomen. (was vóór jouw tijd). Mirjam, het patroon kun je hier kopen: http://www.spinnerij.nl/index.php?route=product/product&manufacturer_id=59&product_id=34754
    Het heet "Amish Quiltshow".

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie werken en altijd fijn een kadobon, kan je veel kanten mee op. Je hebt het verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi om dit op deze manier te kunnen bewonderen - ja, ik vind de Amish ook intrigerend. groetjes Anne-Lies

    BeantwoordenVerwijderen